2. Marked
Status
Ikke tilgang
Spørsmål?
Ta kontakt
Målgruppe
Alle
I dette kurset skal vi gå gjennom de viktigste punktene i markedsarbeidet med mål om at du som kursdeltaker skal bli bedre rustet til å gjøre et godt markedsarbeid i din organisasjon.
Etter endt kurs er du i stand til å foreta markedsarbeid knyttet til innkjøp på en kommersielt god måte, og du skal kunne svare på følgende spørsmål:
- Hva kjennetegner en god markedsprosess?
- Hva er sentrale aktiviteter i en markedsprosess?
- Hvordan gjør man en leverandørmarkedsanalyse?
- Hvordan innhenter vi markedsinformasjon?
- Hvordan legger vi til rette for god konkurranse?
- Hva er viktig når man kommuniserer med leverandørmarkedet?
Kurset inneholder fem leksjoner:
- Markedsfasen
- Markedet
- Markedsanalyse med vekt på innhold, segmentering og konkurranse
- Markedsanalyse med vekt på leverandørsøk og informasjonsinnhenting
- Leverandørkommunikasjon
Lykke til!