2. Marked

Status
Ikke tilgang
Spørsmål?
Ta kontakt
Målgruppe
Alle

I dette kurset skal vi gå gjennom de viktigste punktene i markedsarbeidet med mål om at du som kursdeltaker skal bli bedre rustet til å gjøre et godt markedsarbeid i din organisasjon.

Etter endt kurs er du i stand til å foreta markedsarbeid knyttet til innkjøp på en kommersielt god måte, og du skal kunne svare på følgende spørsmål:

  • Hva kjennetegner en god markedsprosess?
  • Hva er sentrale aktiviteter i en markedsprosess?
  • Hvordan gjør man en leverandørmarkedsanalyse?
  • Hvordan innhenter vi markedsinformasjon?
  • Hvordan legger vi til rette for god konkurranse?
  • Hva er viktig når man kommuniserer med leverandørmarkedet?

Kurset inneholder fem leksjoner:

  1. Markedsfasen
  2. Markedet
  3. Markedsanalyse med vekt på innhold, segmentering og konkurranse
  4. Markedsanalyse med vekt på leverandørsøk og informasjonsinnhenting
  5. Leverandørkommunikasjon

Lykke til!

Leksjoner